Thursday, 29 November 2012

Betapa Penakutnya Bangsa Yahudi

Amerika - inilah alasan pengecut Israel Mendatangkan Tiga kapal perang amfibia Amerika Syarikat tengah menuju perairan Mediterranean timur untuk merapat ke perairan antara Israel dan Gaza.

Kapal-kapal perang ini disiap sediakan untuk menyelamatkan warga AS di Israel jika diperlukan dan untuk membantu tentera pengecut zionis Yahudi telah mengorbankan lebih dari 100 warga muslim Gaza dan mencederakan lebih dari 700 yang lain. Isnin 19 November 2012, perkara ini disampaikan oleh dua pegawai tinggi tentera AS yang tidak disebutkan namanya. Keduanya berkata, walaupun Presiden Barack Obama belum menyeru pemindahan, namun penghantaran kapal jika ada perintah darurat yang mendesak.

Untuk ketika ini, warga Amerika yang ingin meninggalkan Israel masih boleh menggunakan pesawat komersial. Namun, jika situasi semakin parah, maka kemungkinan warga AS boleh terjebak di antara konflik Israel-Gaza.

"Lebih baik bersiap-siap jika sewaktu-waktu diperlukan," kata salah seorang sumber. Kedua-dua pegawai tentera ini menegaskan bahawa kehadiran kapal perang AS di dekat Israel adalah untuk keperluan pemindahan bukan penyerangan.

Akibat perintah berlabuh ini, sebanyak 2,500 pelaut di dalam kapal-kapal itu tidak mendapat cuti Thanksgiving. Kapal yang diturunkan adalah USS Iwo Jima, USS New York, dan USS Gunston Hall. Minggu lalu, ketiga kapal ini berada di perairan Gibraltar.

Sebelumnya, tentera AS juga telah bersiap sedia dengan tiga hingga empat kapal penembak peluru berpandu balistik di pantai Israel. Persoalannya adakah penempatan kapal-kapal ini dilanjutkan selama beberapa bulan lagi untuk menghadapi ancaman serangan Iran?

0 comments :

Post a Comment

There was an error in this gadget